Wat is de waarde van mijn auto bij jullie?
Zoals gezegd berekenen wij heel nauwkeurig de waarde van uw auto, en geheel op afstand. Hoe doen we dit? Waar kijken we naar? En hoe kan het dat wij zo precies de waarde van uw auto kunnen bepalen, zonder dat we hem in het echt zien? Dit leggen we graag aan u uit. Er zijn namelijk drie factoren die samen de waarde van ieder voertuig bepalen. Dit zijn de volgende:
Wanneer deze drie factoren bekend zijn, kan de waarde van iedere auto worden berekend. Benieuwd hoe het werkt? We leggen het per factor uit!
De waarde van uw gebruikte auto is afhankelijk van cataloguswaarde
Het zal u niet verbazen dat wij voor een Porsche Panamera in de regel meer kunnen bieden dan voor een Volkswagen Polo. Dat heeft alles te maken met de cataloguswaarde van de auto: de nieuwwaarde van het voertuig. Dit is de basisfactor bij iedere auto die wij kopen. Een auto die dus nieuw meer waard is dan een andere, zal ook nu nog meer waard zijn, als alle andere factoren gelijk zijn. Zoals u weet is de cataloguswaarde van iedere auto verschillend en vooral afhankelijk van het merk, model, modeljaar, de uitvoering, de kleur van de lak en de extra opties.
De waarde is afhankelijk van de staat van de auto
Naast de nieuwwaarde speelt de staat van de auto een grote rol. Een auto met 10.000 km op de teller van één jaar oud is in de regel meer waard dan een wagen met 200.000 km op de teller en twaalf jaar trouwen dienst. Niet alleen de leeftijd en kilometerstand bepalen in welke staat de auto verkeert. Ook het onderhoud, eventuele mankementen en uitgevoerde reparaties spelen een grote rol.
Bepaalde problemen, zoals een lekke koppaking een kapotte koppelingsplaat een kapotte turbo kosten vaak veel om te laten repareren. Zijn deze onderdelen kapot? Dan moeten wij hier een vrij hoog bedrag voor aftrekken. Is één van deze onderdelen onlangs vervangen? Dan kunt u rekenen op een veel hogere prijs.
Ook de marktvraag in binnen- en buitenland speelt mee
Er is nog een derde factor, die wel eens vergeten wordt: de marktvraag. Wanneer iets immers gewild is, gaat de prijs omhoog, en als er dan ook nog eens weinig van beschikbaar is, wordt het nog duurder. Zo werkt de markt. Daarom zijn ijsjes in de zon op de boulevard aan de Costa Brava zo duur, en dezelfde ijsjes in de vriezer in de supermarkt hier stukken goedkoper.
Bij auto’s gaat het precies zo. Komt er ergens in het nieuws dat een bepaald model een structureel probleem heeft? Dan zakt de prijs, ook al is bij u het probleem al verholpen. Heeft een bekende voetballer dezelfde auto? Dan zou de waarde zomaar kunnen stijgen. Veranderen de regels voor uitstoot in een land? Dan worden vervuilende auto’s minder waard. Gaat het niet goed met de wegenbouw in een land en zijn er daardoor veel putten in de weg? Reken dan op een paar honderd euro extra voor uw 4×4 SUV! Omdat wij ook veel auto’s voor export verkopen, profiteert u bij ons optimaal van internationale prijsschommelingen.
Wat kopen ook kapotte auto's in voor een mooie bedrag
Wist u dat veel auto’s die hier economisch total loss worden verklaard, in Oost-Europese landen nog honderden euro’s kunnen opbrengen? Vanwege de hoge reparatiekosten worden in Nederland en België auto’s vaak niet meer gerepareerd. In landen als Polen en Oekraïne is dit anders. Veel reparaties kunnen daar voor de helft van de prijs of minder worden uitgevoerd. Daarom tellen de mensen daar graag nog wat geld neer voor auto’s met mankementen!
Bij vrijwel alle auto’s met schade is het zeer interessant om deze bij ons te verkopen voor export. Wij kopen de auto dan zoals deze is, en exporteren deze zoals die is. De schade wordt vervolgens goedkoop in het land van bestemming gerepareerd. Op deze manier krijgen wij er de beste prijs voor, en bent ook u verzekerd van het hoogst mogelijke bedrag. Dat is wel zo eerlijk!
Inkoop auto’s met technische schade
Wij zijn gespecialiseerd in de inkoop van auto’s met technische mankementen. Denk hierbij aan de volgende zaken:
Vul uw kenteken in of kies handmatig uw auto